Ana içeriğe atla

Postcrossing-2

Postcrossing Nedir?



  Daha önce de Postcrossing'in ne olduğundan kısaca bahsetmiştim. Ama bahsettiğim sırada ben bile yeni kaydolmuş, henüz kartpostal gönderip almaya başlamamıştım. Bu yüzden hem daha ayrıntılı bilgi vermek için, hem de bana bu kartpostalları nasıl aldın diyenler için güzel bir yazı olur umarım.
  Postcrossing bir kartpostal değişim programı. www.postcrossing.com'a girip bir hesap alıyorsunuz. Profilinizde kısaca kendinizden bahsedip sevdiğiniz kartları anlatıyorsunuz. Mesela ben şehrinizin sembolünü anlatırsanız memnun olurum gibisinden birşeyler dedim. Bunun dışında pulla göndermelerini rica ettim.
  Adresinizi herkes görüntüleyemiyor. Bu konuda içiniz rahat olsun. Bir kartpostal göndermek istediğinizde "send a postcard" diyorsunuz, size rastgele bir adres ve ID numarası geliyor. ID numarası çok çok önemli çünkü kartınız karşı tarafın eline geçtiğinde "register a postcard" seçeneğinden ID numarasını giriyor. Böylece sizin kartı gönderdiğiniz anlaşılıyor. Gönderdiğiniz kartın resmini yükleyebiliyorsunuz. İlk kartpostalınız ulaşmadan, yani karşı taraf ID numarasını sisteme girmeden kart alamıyorsunuz.
  İlk kartınız ulaştığında ise esas sevinç başlıyor. Çünkü artık bir kartpostal da size gelecek!

  Diyelim ki ilk kartpostalınız ulaştı, sizin adresiniz de bir başkasına çıktı ve size kart gönderdi. Kart elinize geçtiğinde "register a postcard" seçeneğine tıklıyor ve size gelen kartın üstünde ülke koduyla yer alan ID numarasını yazıyorsunuz. Böylece "received postcards" bölümünde almış olduğunuz kart görünüyor.
  Karşı tarafın gönderdiği kart elinize geçince bir teşekkür mesajı yazıyorsunuz. Bu mesaj doğrudan kişinin mail adresine gidiyor ancak siz o kişinin mail adresini göremiyorsunuz. Sizin de profilinizde isteyen kişinin size mesaj göndermesi için bir buton var. Biri size mesaj atmak istediğinde buraya tıklayıp mesajını yazıyor, siz mesajı mail adresinize alıyorsunuz. Yani mail adresiniz de görünmüyor, o da koruma altında.

  Bunun dışında da göndereceğiniz kart göndereceğiniz kişiye bağlı aslında. Size çıkan adres sahibinin profil bilgilerinden hangi tür kartlar istediğini görüyorsunuz. Kimisi para koleksiyonu yapıyor bozuk para isteyebilir, o zaman bir zarfa kartı ve parayı koyup gönderebilirsiniz. Mesela benim en son Kanada'ya gönderdiğim kartın sahibi her ülkeden bir bilet biriktiriyormuş, ben de ona tiyatro broşürü ve Leman Kültür Antalya'nın kartvizitini göndermiştim. Pul koleksiyoncuları için de pulu zarftan almak daha kolaymış mesela. Bu tamamen sizin ve kartı göndereceğiniz kişinin arasında aslında!

  Daha başka sorularınız olursa bekliyorum :)

Yorumlar

  1. Merhaba;
    Öncelikle blogunuzu çok sevdim.Ben de postcrossing e üye olmak istiyorum.Üye olunca bu yazınızdan sık sık faydalanacam sanırım :)Paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, İzmir'de nerede güzel kartlar bulabilirim? Aynı tip kartları göndermekten ben yoruldum artık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Öncelikle İzmir kartpostal konusunda çok sıkıntılı gerçekten. Bence farklı yerlere gitme imkanın oldukça kartpostal almalısın, mesela ben Şirince'ye giderken Selçuk merkezde çok güzel kartlar almıştım. İzmir'de Alsancak'ta Yakın Kitapevi var, ben epey kart almıştım ordan. Ama orda belli çeşitte kart var. Kıbrıs Şehitleri'nde eski kitapçılardan 2. el kartlar alabilirsin. Bu kitabevlerinden biri Ege Kitabevi, Köfteci Ramizin yanındaki sokağa girip ilerlemen lazım, önünde gramafon falan vardı sanırım. Diğer kitabevi de Erbil Süel'in olduğu ara sokağa girince karşına ilk çıkacak eski kitapçı. Geçenlerde de Gar'dan Kıbrıs Şehitliğine yürürken eski İzmir kartları satan bir yer gördüm, Saint Joseph'in olduğu sokak idi.
      Bunun dışında Çankaya'da Uğur dersanesinin karşısında kırtasiyeler var, onlardan birinde İzmir kartları vardı ama kimse almaya almaya toz tutmuş. Konak'tan Asansöre doğru yürürken de kırtasiyelerde güzel kartlar gördüm. Bunun dışında Bornova'da kırtasiyelere dalıp dalıp kart soruyorum bulduklarımı alıyorum.
      Yani çok da spesifik yerler yok maalesef, biraz arayıp taramak lazım :)

      Sil

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için teşekkür ederim...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayatıma Yön Veren 10 Kitap

  Geçen sene böyle bir yazı okumuştum, o günden beri düşünüyorum hayatıma yön veren 10 kitap nedir diye. En çok beğendiğiniz kitapları belirlemek kolaydır ama bir kitap okuduktan sonra bazı kararlarınızı sorgulamak bazılarını değiştirmek ise o kitabın hayatınıza etki ettiğini gösterir. Yani bir kitabı beğenmekle bir kitabın size kendinizi sorgulatması ayrı şeylerdir. Ben "bir kitap okudum hayatım değişti" demiyorum ama "bir kitap okudum ve kararlarım değişti" dediğim 10 kitabı sıralayacağım.

Kediler Güzel Uyanır - Yekta Kopan

Yaşlılıkta Aşk / Love at Old Age

  Sokakta neden el ele yürüyen yaşlılara sık rastlamayız? Siz hiç parkta öpüşen yaşlı bir çift gördünüz mü? Ben görmedim... Yaşlanınca unutur muyuz aşkı, yoksa "yaşlı başlı insanlarız" diye düşünüp toplumdan mı çekiniriz? Kafelerde birbirine aşkla bakan yaşlı insanlar olsa benim çok hoşuma gider mesela. Gittikçe sevgisiz toplumlara dönüşüyoruz. Aşkımızı, sevgimizi belli etmekten utanıyoruz. Bir de mahalle baskısı var gencinden yaşlısına. Sarılamıyor, öpüşemiyor, el ele tutuşamıyoruz.   Sizi bir projeyle tanıştıracağım. Ünlü fotoğrafçı Willy Puchner "Love at Old Age" adlı projesinde yaşlanınca aşkların nasıl göründüğünü göstermiş. Keşke diyorum, hep böyle insanlar görsem çevremde. Yılların yıpratamadığı aşkları kırışıklarına gizlemiş bu tonton insanlarla dolu olsa sokaklar, sahiller. Willy Puchner Bio The Project: Love at Old Age